13. červen 2013

13.06.2013

Vůbec poprvé jsem se s nočními svítícími oblaky setkal v roce 2013. Tehdy, cestou z nedalekého kopce, kam jsem chodil s dalekohledem pozorovat oblohu, jsem před jedenáctou hodinou zahlédl nad severním obzorem zářivá oblaka. Protože jsem o mezosférické oblačnosti již tou dobou věděl, bylo mi hned jasné, co pozoruji. Šel jsem k plotu nedalekého domu, abych měl lepší výhled a oblaka zachytil alespoň na krátkou expozici z ruky. První snímky z roku 2013 jsem zachytil na kompakt Lumix, na krátký čas a vysoké ISO bez stativu. Několikrát mě vyděsil pes, který za tímto plotem hlídal. Výsledné snímky nestály vůbec za řeč a jediná jejich hodnota je dokumentační. Byla to první en-el-céčka, s jakými jsem se setkal. Výsledek jsem se pokusil vylepšit. Jedná se o složeninu tří fotografií do jednoho snímku. Ještě téhož dne jsem si na stránkách astro.cz ověřil, že se skutečně jednalo o noční svítící oblaka.


Noctilucent cloud (stacked + adjusted)
Obsah podléhá licenci Creative Commons (uveďte zdroj, neužívejte komerčně) 4.0 Mezinárodní.                    © Mgr. Petr Hykš, hykspet@gmail.com
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky