21. červen 2018

21.06.2018

Až do roku 2018 jsem všechna en-el-céčka pozoroval na noční obloze. Teprve v roce 2018 jsem začal s ranním pozorováním. Ukázalo se totiž, že do té doby byla většina pozorování v ranních hodinách. V roce 2018 už jsem také disponoval kvalitnějším fotoaparátem, zrcadlovkou Canon EOS 700D. A protože už jsem měl s fotografováním nějakou zkušenost, pokusil jsem se také o své první panorama. Výsledný snímek má asi 10.000 x 5.000 pixelů, což jsem bral jako značný posun kupředu oproti snímkům z let 2013 a 2016. V pozdějších letech jsem zjistil, že na velikosti příliš nezáleží, a že nejkrásnější snímky mezosférických oblaků jsou často ty nejdetailnější.


Progress in capturing NLCs over last 5 years
Obsah podléhá licenci Creative Commons (uveďte zdroj, neužívejte komerčně) 4.0 Mezinárodní.                    © Mgr. Petr Hykš, hykspet@gmail.com
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky