25. červen 2018

25.06.2018

V roce 2018 se mi poprvé dopřálo pozorovat NLC dvakrát a to hned v rozmezí čtyř dnů. Byl to opět tak trochu přelomový rok, protože jsem se dozvěděl, že NLC oblaka lze na Moravě vidět ještě před desátou hodinou večerní. Upozornil mne na to Martin Popek na stránkách Amatérské meteorologické společnosti pro veřejnost, kde v tento den vložil snímek "elektricky modrých" NLC oblaků. Byly moc krásné. Pokusil jsem se tedy v rychlosti zareagovat alespoň snímkem foceným z okna. Kdybych vyrazil autem, jistě už bych je nestihl. Oblaka nebyla příliš výrazná, ale měla krásnou strukturu. Pokusil jsem se ji vytáhnout v programu, ale zároveň jsem musel snímek převést do černobílé podoby, protože světelné znečištění se na tomto snímku šeredně podepsalo. Je vidět, že u nás obloha pozorování příliš nepřála. Ale v mezeře tato oblaka vidět jsou.


Noctilucent clouds seen out of my window
Obsah podléhá licenci Creative Commons (uveďte zdroj, neužívejte komerčně) 4.0 Mezinárodní.                    © Mgr. Petr Hykš, hykspet@gmail.com
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky