5. červenec 2016

05.07.2016

S prvními opravdu výraznými en-el-céčky jsem se setkal až v roce 2016. Během letní noci právě naše rodina spolu s rodinou našich sousedů byla venku na grilování. Nebýt toho, možná bych tato oblaka úplně prošvihl. Všiml jsem si jich právě ve chvíli, kdy jsem šel z venku dovnitř. Musel jsem při tom obejít celou budovu a tím pádem jsem si povšiml neobvyklého jasu nad severním obzorem. Ihned jsem popadl stativ a už o něco lepší kompakt Panasonic DSC-W730 a běžel jsem alespoň na úpatí kopce. Oblaka jsem jasně viděl i na vlastní oči. Obloha byla téměř vymetena, jen nízko nad severním obzorem plula oblačnost altocumulus lenticularis. Tento den byl asi přelomový. Od té doby jsem se snažil každé léto systematicky hledat noční svítící oblaka nad severním obzorem.


Noctilucent clouds (enhanced brightness)
Obsah podléhá licenci Creative Commons (uveďte zdroj, neužívejte komerčně) 4.0 Mezinárodní.                    © Mgr. Petr Hykš, hykspet@gmail.com
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky